4 Ağustos 2010 Çarşamba

-- Karen Elson: Eş Durumundan Torpilli

Billboard Türkiye Temmuz sayısından... 

Jack White iyice proje adamı oldu çıktı. White Stripes’tan arta kalan her dakikasını yine müzik yaparak geçiriyor. Bir yandan The Kills’in güzeli Alison Mosshart’lı gotik blues grubu Dead Weathers’la yepyeni bir albümü şu günlerde tanıtmakla meşgulken bir yandan da 2005 yazında evlendiği “çocuklarının annesi” Karen Elson’un ilk solo albümünü yayımlıyor sahibi olduğu Third Man Records’tan.
Elson’un müzikli hayatı, gezici çingene kumpanyalarını anımsatan kabare grubu The Citizens Band’in şarkıcılarından biri olarak sahneye çıkmasıyla “resmen” başlıyor. Ama Elson’un sesini kullanmaktaki mahirliği esas, New York’un hareketli rock hayatının gözdelerinden Cat Power ile düet yaptığı Türkçe karşılığı “Seni Seviyorum… ben de hiç”e tekabül eden “Je t'aime... moi non plus” isimli Serge Gainsbourg klasiği sayesinde dikkatleri çekiyor. Bir yandan gitar çalıp, besteler yapan İngiliz güzel, işi “evde hali hazırda yetenekli bir de müzik adamı varken neden bir albüm kaydetmeyelim” safhasına kadar getiriyor.
Lisede kendisine takılan isme nazire yapan adıyla ilk Karen Elson albümü The Ghost Who Walks’ta Jack White hem prodüktör olarak hem de davul setinin arkasındaki müzisyen olarak hazır buluyor. Patti Smith’in oğlu, White Stripes’in diğer yarısı Meg White’ın beyi Jackson Smith ise gitarları üstlenmiş. The Citizens Band’in performanslarındaki havayı albüme de yansıtan ekip, Amerikan country / folk şarkılarını, Kurt Weill bestelerini, Velvet Underground’un Nico’lu çalışmalarını ve tabii White Stripes külliyatını bol bol anımsatan şarkılara imza atmış. Hani o tam olarak hangi yıla ait olduğunu kestiremediğimiz albümlerden birine.
İki çocuk annesi Karen Elson çıkan sonuçtan gayet memnun: “Bir model olarak hep başkalarının insafına kalan bir hayatım oldu. Hiçbir şeyi kontrol edemediğim bir hayat. Ama bir albüm kaydetmek, her şeyi kendi istediğim gibi yapabilmek benim için müthiş bir fırsattı. Benim dünyam, benim şarkılarım, benim kurallarım!



link vermeden olmuyor malumunuz: www.karenelson.com

Hiç yorum yok: